برج خنک کننده

۱۱ بازديد

عملکرد برج خنک کننده برای خنک کننده آب در تمام طول سال

وظیفه یک برج خنک کننده چیست؟

برج خنک کننده یک مبدل حرارتی است که برای خنک کردن آب در سیستم های گردش هوای اتمسفر طراحی شده است که بخش مهمی از چرخه تولید است. استفاده از برج خنک کننده در منازل یا صنایع یا محیط کاربری خود می تواند حداکثر سود را برای شما به همراه داشته باشد.

برج خنک کننده جریان مکانیکی :

 

یعنی برای دستیابی به حداکثر سود، لازم است از عملکرد صحیح واحد خنک کننده اطمینان حاصل شود. بدین منظور برای رسیدن به حداکثر خنک کنندگی نوعی از برج های خنک کننده تحت عنوان برج خنک کننده جریان مکانیکی تولید و به بازار عرضه گردید. در این دسته از برجهای خنک کننده از فن جهت انتقال و گردش جریان هوا در داخل سیستم استفاده می گردد.

چگونه یک برج خنک کننده به درستی کار می کند؟

اول اینکه باید بدانید برج خنک کننده کیفیت بالایی داره یا نه، برج خنک کننده دارای نقایص و تخلفات فنی می باشد یا نه. به منظور اجتناب از آنها، پذیرش به بهره برداری بر اساس یک برنامه زمان بندی تایید شده است. سال 97 سندی تحت عنوان «دستورالعمل مدل پذیرش و بهره برداری از برج های خنک کننده برج» تنظیم شده است. این سند نه تنها برای نصب برج خنک کننده ، بلکه برای نصب فن نیز استفاده می شود.

دوم اینکه عملکرد برج خنک کننده به نوع و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. در ادامه این مقاله، با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد که چه مدلهایی از برج خنک کننده در دسترس هستند و چگونه بر روند عملیات تاثیر می گذارند.

ثالثاً استفاده از تجهیزات در فصول مختلف سال متفاوت است. ساعات کار در زمستان و تابستان بسیار متفاوت است. نحوه عملکرد برج خنک کننده در زمستان و تابستان در قسمتی جداگانه در زیر توضیح داده خواهد شد.

تاثیر طراحی برج خنک کننده جریان مکانیکی  بر عملکرد آن :

برج های خنک کننده از نوع خشک و مرطوب هستند، یعنی رادیاتورها و واحدهای خنک کننده تبخیری. دومی می تواند با فن یا بدون فن (برج) باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع و رده بندی ها مقاله اختصاصی  گروه صنعتی مهتاب گستر در مورد انواع برج خنک کننده و عملکرد آنها مطالعه نمایید.

برج خنک کننده خشک ساختارهای تبادل حرارتی هستند که در آنها گرما بدون تماس با هوا منتقل می شود. در آنها آب از طریق لوله های کویل(مبدل حرارتی) جریان می یابد و گرمای آن به دیواره ها منتقل می شود. رادیاتور با هوا توسط یک فن دمیده می شود که باعث افزایش سرعت خنک کننده می شود. اصل کار این برج های خنک کننده مشابه خنک کننده مایع در رادیاتور خودرو است.

آنها در مواردی استفاده می شوند که استفاده از پکینگ آب در چرخه معکوس بسیار گران یا غیرممکن است. بیشتر اوقات، بستگی به موقعیت منطقه ای شرکت دارد. به عنوان مثال، زمانی که در یک منطقه بیابانی، در یک میدان نفتی، یا در سیبری است، که در آن استفاده از پکینگ برج خنک کننده پیچیده و هزینه بر است.

استفاده از این نوع برج های خنک کننده در مدارهای تهویه مطبوع در ادارات، مراکز خرید و فروشگاه ها متداول است. همچنین در مواقعی استفاده می شود که دمای آب در گردش بیش از حد بالا باشد و به دلیل از بین رفتن احتمالی پر شدن، خنک شدن آن در برج خنک کننده تبخیری غیرممکن باشد.

مزیت اصلی برج خنک کننده خشک عدم تلفات مبرد است. از معایب آن می توان به هزینه بالا، اندازه بزرگ و اختلاف دمای پایین اشاره کرد. از ویژگی های این نوع برج خنک کننده می توان به نیاز به پاکسازی مبدل حرارتی از آلودگی ها و حفظ گردش خون در فصل زمستان برای جلوگیری از یخ زدایی اشاره کرد.

از برج های خنک کننده مرطوب (تبخیری) اغلب در تولید استفاده می شوند. برج خنک کننده مرطوب یا تبخیری دمای آب را عمدتاً در تماس با هوا کاهش می دهند و مایع تبخیر می شود. 4 نوع اصلی برج خنک کننده تبخیری وجود دارد: برج، فن سکشنال، فن پایه و کوچک.

بهره برداری از برج خنک کننده در تابستان :

در تابستان، عملکرد دستگاه های خنک کننده آبی نسبت به عملکرد زمستانی برج های خنک کننده مشکل کمتری دارد. بنابراین در فصل تابستان به پارامترهای تکنولوژیکی بهره برداری و کسب سرمایش با کیفیت بیشتر توجه می شود.

از جمله مشکلات اصلی عملیات تابستانی  برج خنک کننده عبارتند از:

دمای محیط بالا

رطوبت کم محیط

آلودگی طبیعی: پرز، پر، گرد و غبار

برای خنک کردن آب در گردش با کیفیت بالا، یک سطح انتشار مایع بزرگ برای تماس با هوا مورد نیاز است. در صورت گرفتگی لایه آبیاری این امکان وجود ندارد. علاوه بر ناخالصی های تکنولوژیکی (فلزات، جلبک ها، ترکیبات شیمیایی و فرآورده های نفتی)، در تابستان، با هوای ورودی، آبپاش توسط آلودگی طبیعی مسدود می شود. آنها در حوضه برج خنک کننده قرار دارند و وارد چرخه آب می شوند. در این حالت گرفتگی مبدل های حرارتی رخ می دهد که عملکرد تجهیزات صنعتی را بدتر می کند و در بدترین حالت خراب می شود که برای بازیابی پارامترهای فناوری نیاز به بودجه زیادی دارد. راه حل این مشکل نصب لوورهای برج خنک کننده یا خاموش کردن موقت کارخانه خنک کننده و تمیز کردن استخر و لایه آبیاری از خاک است. لوورها یا همان پرده های هوا  از مواد مختلف از ورود مستقیم کثیفی جلوگیری می کند و در عین حال از تامین هوای کافی به واحد اطمینان می دهد.

با این حال، حتی مقدار کافی هوای تمیز در تابستان عملکرد مناسب برج خنک کننده را تضمین نمی کند. واقعیت این است که هوا گرم و خشک است. دمای بالای لامپ مرطوب دمای احتمالی آب خنک کننده را محدود می کند. در این صورت امکان کاهش دبی در هر بخش و در نتیجه کاهش تراکم آبیاری و افزایش ظرفیت سرمایشی وجود دارد. برای حفظ اتلاف حرارت کلی برج خنک کننده، مقدار آب تامین شده باید افزایش یابد. از آنجایی که W = 1.163 * Q * ∆t، هنگامی که اختلاف دما کاهش می یابد، مقدار مایع باید به نسبت افزایش یابد. برای انجام این کار، باید بخش های اضافی را پیکربندی کنید. با توجه به نیاز به افزایش حجم کل آب و در عین حال کاهش میزان آب تامینی هر بخش، راه اندازی ظرفیت ذخیره سازی زیاد پیش بینی می شود. این جنبه از عملکرد تابستانی باید هنگام طراحی یک برج خنک کننده در نظر گرفته شود.

درباره طراحی برج خنک کننده بیشتر بدانید :

در صورت عدم امکان کاهش دبی با توجه به الزامات فنی، افزایش لایه آبپاش و قدرت فن هر بخش ضروری است. طرف دیگر افزایش قدرت فن ، افزایش حباب قطرات خواهد بود. حمل و نقل نیز در تابستان به دلایل طبیعی توسعه می یابد: هوای خشک محیط بهتر با رطوبت آب بازیافت شده اشباع می شود. تبخیر نیز افزایش می یابد. به طور کلی، استفاده از میکاپ و آرایش آب جبرانی به طور قابل توجهی در حال رشد است، که منجر به افزایش هزینه های مالی می شود.

بهره برداری از برج خنک کننده با قطره گیر آب :

قطره گیر برج خنک کننده  به میزان قابل توجهی تلفات آب و سیال را کاهش می دهد.

راه هایی برای بهبود عملکرد برج خنک کننده در تابستان

ما قبلاً توصیه های اصلی را در بالا ارائه کرده ایم که مهمترین آنها برای افزایش راندمان برج خنک کننده عبارتند از : استفاده از پکینگ ، نصب لوورها و قطره گیر آب و افزایش ظرفیت نصب فن ها.

چه چیز دیگری می تواند کمک کند؟

آبپاش را می توان با مقاومت کمتری در برابر جریان هوا استفاده کرد و در معرض آلودگی قرار نگرفت. آبپاش مسدود شده است، آبپاش را تمیز کنید.

به عنوان مثال، اگر یک اسپرینکلر فیلم نصب کرده اید و آلاینده هایی در چرخه آب وجود دارد، می توان گفت که آبپاش 100٪ کارایی ندارد. این به این دلیل است که انسداد مجرا آلودگی سطح تبادل حرارت را تا حد زیادی کاهش می دهد.

این مشکل را می توان با نصب یک اسپرینکلر صفحه حل کرد: آلودگی محلی در اطراف آب جریان دارد. همچنین راه هایی برای ذخیره منابع شرکت وجود دارد. به عنوان مثال استفاده از سیستم کنترل خودکار برج خنک کننده. به طور خودکار سرعت توربین را کنترل می کند. این اجازه می دهد تا سرعت فن در ساعات خنک تر روز کاهش یابد و در نتیجه مصرف انرژی کاهش یابد. علاوه بر این، هنگامی که موتور بیش از حد گرم می شود، سیستم خودکار خاموش می شود تا از آسیب دیدن تجهیزات جلوگیری شود. کل فرآیند بدون دخالت پرسنل عملیاتی انجام می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با برج خنک کننده به وب سایت سازآب مراجعه نمایید. 

لوله پلی اتیلن

۱۶ بازديد

تکنولوژی تولید لوله پلی اتیلن (HDPE) : تجهیزات، تکنولوژی ساخت

امروزه، تجارتی مانند تولید لوله های پلی اتیلن به طور فزاینده ای محبوب می باشد. و این بدین سبب است که لوله پلی اتیلن از مواد بادوام ساخته شده است. علاوه بر این لوله های پلی اتیلن در معرض خوردگی نیستند، نصب آسان‌تر هستند، زیرا برای جوشکاری آنها به تجهیزات پیچیده‌ای نیاز نیست و غیره. با توجه به تقاضای زیاد برای لوله پلی اتیلن، تعداد فزاینده ای از شرکت ها در حال توسعه این بخش از تولید هستند. گروه صنعتی سازآب نیز از سال 1372 اقدام به تولید انواع لوله پلی اتیلن نموده است. در اینجا ما در مورد تولید لوله پلی اتیلن، تجهیزات برای آن، فناوری ساخت آنها صحبت خواهیم کرد.

جزئیات لوله پلی اتیلن :

بسته به هدف و ویژگی های داده شده، از پلیمرهای ترموپلاستیک به دست آمده از پلیمریزاسیون در فشارهای بالا و پایین، با ترکیبات شیمیایی مختلف (پلی پروپیلن، پلی بوتن، پلی وینیل کلراید و غیره) در تولید چنین لوله هایی استفاده می شود. موقعیت های پیشرو در تولید و فروش توسط لوله های ساخته شده از پلی اتیلن کم فشار (HDPE) اشغال شده است. با توجه به ویژگی های عملکرد منحصر به فرد لوله های پلی اتیلن HDPE، آنها به طور قابل توجهی نسبت به لوله های سنتی ساخته شده از فولاد و چدن و ​​بسیاری دیگر از انواع پلاستیک برتری دارند.

ارزان بودن، عمر مفید بالا (بیش از 50 سال)، سهولت نصب و نگهداری، بی اثری شیمیایی تقریباً کامل، مقاومت در برابر انواع خوردگی و در نتیجه سازگاری با محیط زیست، استفاده و کاربرد انواع لوله های پلی اتیلن HDPE را در صنایع مختلف ضروری می کند.

توجه داشته باشید لوله پلی اتیلن LDPE در صنایع سبک و سنگین کاربرد دارند. در صنایع غذایی، شیمیایی، نفت و گاز و پزشکی کاربرد فراوانی دارند و البته در مصارف خانگی نیز کاربرد دارند.

تولید لوله های پلی اتیلن HDPE محیط زیست را آلوده نمی کند. به تعداد زیادی نیروی متخصص جهت تولید نیاز ندارد. به طور متوسط ​​یک خط تولید سیکل کامل برای تولید لوله های پلی اتیلن HDPE به 100 متر مربع مساحت تولید نیاز دارد.

تجهیزات برای تولید لوله پلی اتیلن :

اکسترودرهای مورد استفاده در تولید لوله پلی اتیلن با توجه به اصل عملکرد به دو دسته پیچی، دیسکی و ترکیبی تقسیم می شوند.

اغلب از اکسترودرهای پیچ با طرح های مختلف در تولید لوله پلی اتیلن با چگالی کم استفاده می شود. عنصر اصلی این نوع اکسترودر پیچ (پیچ) ارشمیدس است. اصل عملکرد چنین اکسترودرهایی شبیه یک چرخ گوشت پیچی معمولی است. اکسترودرهای این نوع می توانند یک یا چند پیچ ​​داشته باشند که با چرخش همزمان یا معکوس کار می کنند.

اکسترودرهای دیسکی در کارخانه های مدرن نسبتا کمیاب هستند. آنها به تک دیسک و چند دیسک تقسیم می شوند. اصل کار این نوع اکسترودر بر اساس جابجایی مواد اولیه با چسبندگی با استفاده از دیسک های مخصوص است.

مزیت استفاده از اکسترودر دیسکی برای تولید لوله پلی اتیلن، اختلاط خوب مواد اولیه پلیمری دانه بندی شده است. معایب استفاده از اکسترودر دیسکی جهت تولید لوله پلی اتیلن عبارتند از: فشار کم در ناحیه سر کار (قطعه) که اجازه نمی دهد محصولاتی با شکل هندسی دقیق و ویژگی های استحکام بالا بدست آورید. علاوه بر این، اکسترودرهای دیسک با پیچیدگی ساختاری و در نتیجه قیمت بالاتر مشخص می شوند. اکسترودرهایی که به عنوان بدنه کاری قطعات پیچ و دیسک استفاده می شوند معمولا ترکیبی یا کرم دیسک نامیده می شوند. این نوع اکسترودر دستیابی به اختلاط عالی مواد خام پلیمری دانه بندی شده، پلی اتیلن را ممکن می سازد. آنها در کار با پلیمرهایی استفاده می شوند که با ویسکوزیته و کشسانی کم مشخص می شوند. علاوه بر این، اکسترودرها می توانند تخصصی و جهانی، دو مرحله ای یا یک مرحله ای باشند، در تعداد و جهت چرخش پیچ ها، با یا بدون منطقه گاز زدایی، متفاوت هستند. هر سال راه حل های مهندسی جدید جهت تولید لوله پلی اتیلن و دستگاههای اکسترودر خط تولید لوله پلی اتیلن ظاهر می شود، تکنولوژی تولید لوله پلی اتیلن بهبود می یابد و تنوع مدل های ارائه شده در حال افزایش است.

  • قیمت خطوط تولید لوله های پلی اتیلن از 135 میلیون تومان روبل شروع می شود. یک خط استاندارد برای تولید لوله پلی اتیلن HDPE معمولاً از تجهیزات زیر تشکیل شده است:
  • لودر اتوماتیک پلی اتیلن گرانول و خشک کن بانکری؛
  • سیستم کنترل خودکار برای فرآیندهای تکنولوژیکی فعلی تولید؛
  • اکسترودر از یک نوع یا دیگری؛
  • قالب های متحرک، قطرهای مختلف؛
  • دستگاه جاروبرقی لوله پلی اتیلن خودکار، حمام کالیبراسیون خلاء و دستگاه کشش.
  • سیستم خنک کننده خودکار با حمام خنک کننده؛
  • تسمه نقاله؛
  • دستگاه برش و برش;
  • سیستم خودکار برای انباشتن محصولات نهایی در کویل ها.

فن آوری تولید لوله پلی اتیلن :

اساس تکنولوژیکی برای تولید لوله های پلی اتیلن HDPE اکستروژن است (از لاتین extrusio - هل دادن به بیرون)، یعنی. وارد کردن مواد مذاب به داخل سوراخی که لوله پلی اتیلن را تشکیل می دهد، به اصطلاح اسپینر می شود.

فن آوری تولید شامل همگن سازی، ذوب کنترل شده و نرم شدن (پلاستیک شدن) مواد خام پلیمری در یک اکسترودر است. این امر با تشکیل محصول نهایی با استفاده از سر کار اکسترودر (دای)، خنک‌سازی بیشتر و کالیبراسیون نهایی انجام می‌شود.

تولید لوله های HDPE با بارگیری مواد خام دانه ای در قیف گیرنده اکسترودر آغاز می شود و از آنجا وارد سیلندر کار مجهز به المنت های گرمایش می شود. با حرکت از منطقه بارگیری، مواد خام به طور متوالی به بخش های گرمتر سیلندر منتقل می شود.

بر این اساس، سه ناحیه کاری سیلندر اکسترودر متمایز می شود: منطقه عرضه، منطقه پلاستیک سازی پلی اتیلن، که در آن فشرده سازی، همگن سازی و ذوب گرانول های مواد خام انجام می شود، و منطقه تخلیه (منطقه اندازه گیری)، جایی که مذاب در نهایت همگن می شود. ، ضربان های منبع مذاب قبل از اینکه مستقیماً وارد سر قالب گیری (دای) شود صاف می شود.

قالب - شکل محصول نهایی و از بسیاری جهات کیفیت آن را تعیین می کند. راه حل های طراحی زیادی وجود دارد که قالب گیری با کیفیت بالا جهت تولید لوله پلی اتیلن را ارائه می دهد. به طور کلی، فناوری تولید محصولات پلیمری ایجاب می کند که در هنگام عبور مذاب، قالب دارای دمای ثابتی باشد. در طرح های مختلف قالب ها از المنت های حرارتی تخت یا کارتریجی استفاده می شود. هنگام عبور از ماتریس بیرونی و سنبه شکل دهنده، قطعه کار از قبل شکل یک محصول نهایی را به خود می گیرد. علاوه بر این، در طول فرآیند کالیبراسیون، قطعه کار وارد حمام خلاء می شود، جایی که شکل گیری نهایی لوله در نتیجه فشار دادن قطعه کار به قالب کالیبراسیون اتفاق می افتد. پس از عبور از محفظه خنک کننده، برای جلوگیری از تغییر شکل محصول نهایی، لوله وارد یک تسمه یا نوار نقاله از نوع کاترپیلار می شود که معمولاً مجهز به گیره های مسیر پنوماتیک است. مرحله نهایی تولید لوله های پلی اتیلن، برش استاندارد و چیدن لوله ها به صورت کلاف است. برای این کار بسته به قطر و ضخامت دیواره لوله ها از برش گیوتینی یا اره مدور استفاده می شود.

در زمینه ارتباطات ساختمانی، تولید لوله های پلی اتیلن (HDPE) یکی از محبوب ترین گزینه های تجاری است. ما تمام جنبه های مربوط به راه اندازی خطوط تولید لوله پلی اتیلن را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد: الزامات محل، لیست تجهیزات، سرمایه گذاری های لازم و سود احتمالی.

فضای کاربری :

ابتدا باید یک کارخانه کوچک یا بخشی از یک مرکز تولیدی را در خارج از شهر اجاره کنید.

 شرایط اجباری فضای کارخانه تولید لوله پلی اتیلن : دسترسی خوب به حمل و نقل، جاده های دسترسی مناسب، مساحت کمتر از 200 متر مربع. برق 380 ولت، فاضلاب، آبرسانی باید انجام شود.

مهم است که چندین منطقه از یکدیگر جدا شده باشند.

امکانات تولید لوله پلی اتیلن؛

مجتمع انباری؛

با توجه به اینکه خط تولید لوله شامل تجهیزات مرتفع و سنگین می باشد، ارتفاع سقف کارخانه باید حداقل 10 متر باشد.کولرهای قوی و سیستم های ضد حریق در کارگاه تولید لوله پلی اتیلن نصب شود. انبار باید دارای رطوبت معمولی و دمای اتاق باشد.

استخدام و مسائل سازمانی

هنگام سازماندهی خطی کارخانه تولید لوله پلی اتیلن با اندازه و تجهیزات استاندارد، لازم است حدود شش نفر را برای کارکنان استخدام کنید. این برای اطمینان از تولید بدون وقفه (سه کارمند در هر شیفت) ضروری است.

علاوه بر این استخدام حسابدار، کارگران کمکی، مهندس فرآیند، دو نفر اپراتور ماشین الزامی است.

از آنجایی که تجارت تولید لوله پلی اتیلن HDPE در ردیف صنایع پیچیده فنی تعلق دارد، در مراحل سازماندهی آن لازم است از اداره محلی، ایستگاه بهداشتی و اپیدمیولوژیک، سازمان نظارت بر انرژی دولتی و بازرسی آتش نشانی مجوز دریافت کنید . در مورد ثبت نام، فرم بهینه LLC است.

تجهیزات تولید لوله های پلی اتیلن

می توانید هم تجهیزات نو و هم دست دوم تولید داخلی یا خارجی خریداری کنید.

لیست اجزای خط تولید لوله پلی اتیلن مورد نیاز :

خشک کن

لودر اتوماتیک

اکسترودر پیچ

ظروف برای خالی خنک کننده

نوار نقاله

تاج گذار

دستگاه علامت گذاری و لیبل زنی محصولات

سیستم کنترل

استکر خودکار

کالیبراتور خلاء

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لوله پلی اتیلن و خطوط تولید لوله پلی اتیلن با کارشناسان شرکت سازآب تماس حاصل فرمایید.