مخزن استیل

۱۲ بازديد

انواع مخزن استیل و نکاتی برای انتخاب آنها

محتوای آنها چیست؟

نکات انتخاب مخزن استیل

ویژگی های عملیاتی انواع مخزن استیل

فولاد ضد زنگ یا همان استنلس استیل در صنایع مختلف تقاضای بالایی دارد. این فلز به طور فعال برای ساخت مخازن مختلفی استفاده می شود که امروزه در طیف گسترده ای عرضه می شود. انواع مخزن استیل ویژگی ها و مزایای متمایز خود را دارند که باید از آنها آگاه باشید.

توضیحات

تولید مخازن استیل محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این به دلیل این واقعیت است که مخزن استیل دارای مزایای زیادی هستند.

در ابتدا لازم است به عمر طولانی مخازن استیل اشاره شود. استنلس استیل استحکام بیشتری دارد و به همین دلیل بهترین مخازن از آن ساخته می شود که می توان از آن در صنایع خاصی استفاده کرد. متخصصان از نوع خاصی از جوش برای شکل دادن به مخزن استیل استفاده می کنند، زیرا ضخامت مواد برای شکل دهی و فرم دهی مخزن باید در نظر گرفته شود. اگر پارامتر بیش از یک و نیم میلی متر است، باید در اینجا به صورت دستی کار کنید. در مورد ورق های نازک می توان از جوش پلاسما که کاربرد فراوانی دارد برای این منظور استفاده کرد.

یکی از ویژگی های مخزن استیل، درمان درزهایی است که در معرض دمای بالا قرار می گیرند و به 1000 درجه سانتیگراد می رسند، سپس صنعتگران با ابزارهایی که مقاومت در برابر خوردگی ایجاد می کنند، آسیاب و فرآوری می کنند. لیگاتور حاوی کروم است که به دلیل رطوبت، مواد قلیایی و اسیدی روی وضعیت مخزن تأثیر نمی گذارد، بنابراین می توانید تقریباً هر چیزی را در مخزن استیل ذخیره کنید. مخازن استنلس استیل به طور فعال در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرند، می توان آنها را در داخل و خارج از منزل یا محل کاربری یا صنایع خود نصب کرد، برای آبیاری سایت، دوش در فضای باز و غیره استفاده کرد. اما ترجیحا به سبب گرانی مخزن استیل استفاده از آن بعنوان ذخیره سازی آب ویژه مصارف کشاوری مقرون به صرفه و اقتصادی نمی باشد.

از نظر ایمنی، این ماده بی اثر در نظر گرفته می شود، بنابراین صنایع غذایی به طور فعال مخازن استیل را در زندگی روزمره خود وارد می کنند، همانطور که در مورد موسسات پذیرایی نیز صدق می کند. در داخل مخازن استیل ، می توانید محصولات فله، مواد غذایی مختلف، آب، محصولات حساس به تأثیرات خارجی را ذخیره و حمل کنید که در صورت استریل بودن مخزن، ترکیب شیمیایی آنها تغییر نمی کند.

غیرممکن است که متوجه مزیت مهمی مانند سبکی مخزن استیل نشوید، ورق های استیل ضد زنگ بسیار نازک هستند، بنابراین کار با آنها و نصب مخازن استیل به هیچ وجه دشوار نیست. حتی اگر در مورد مخازن استیل 100 لیتری صحبت کنیم، این مشکلی نخواهد داشت. در عین حال، این ماده بادوام است، مقاومت بسیار خوبی در برابر باری که مواد داخل آن می توانند وارد کنند، دارد.

در صورت تعمیر و نگهداری، مخزن استیل دارای سطح صافی است، بنابراین مخازن به راحتی از داخل و خارج با استفاده از ضدعفونی کننده های باکتری کش تمیز می شوند. متخلخل نیست، بنابراین بو و آلودگی اضافی را جذب نمی کند، که یک مزیت بزرگ است.

تطبیق پذیری مخزن استیل به دلیل عملکرد شگفت انگیز آنها دشوار است، آنها تقریباً در همه جا استفاده می شوند. همانطور که در بالا ذکر شد، آب آشامیدنی، غذا و حتی مایع دوش آب گرم را می توان در داخل آن ذخیره کرد. چنین مخازنی برای نصب در حمام و سونا نیز مناسب هستند.

یکی دیگر از مزیت های جذاب مخزن استیل قیمت تمام شده استنلس استیل است که همه می توانند آن را بخرند.

مخازن استیل چه هستند؟

طیف گسترده ای از مخازن استیل ضد زنگ در بازار وجود دارد که در پارامترها و ویژگی های مختلف با هم تفاوت دارند که قبل از خرید باید از آنها مطلع شوید.

اگر در مورد قرارگیری در فضا صحبت کنیم، مخازن استیل می توانند افقی و عمودی باشند. گزینه اول شامل مخازن بزرگی است که شیر یا هر سیال دیگری در آنها حمل می شود. با این حال، مخزن استیل افقی دارای اشکال بیضی هستند که می توانند سریعتر سرد شوند و در برخی موارد این یک جنبه مهم است. مخزن استیل عمودی استوانه ای شکل با کف و درب گرد هستند. همانطور که در بالا ذکر شد، مخازن را می توان هم در فضای باز و هم در داخل خانه نصب کرد، اما گروه صنعتی بعنوان تولید کننده مخزن استیل مدل های زیرزمینی نیز را نیز تولید و به  بازار عرضه می نماید که برای فشار داخلی بالا طراحی شده اند، بنابراین در این مورد از محصولات آب بندی استفاده می شود.

مخازن گرد اغلب برای تجهیز دوش های تابستانی در کشور استفاده می شوند، همچنین برای ساخت دیگ های گرمایش غیر مستقیم مناسب هستند.

تعداد لایه ها و جداره های می تواند متفاوت باشد، که براساس تعداد لایه ها می توان آنها را به مخزن استیل تکجداره ، مخزن استیل دوجداره و مخزن استیل سه جداره تقسیم نمود.  مخازن تکی از یک مخزن با یک لایه ورق استیل تولید می شوند، مخزن استیل دوجداره دارای دو مخزن روکش دار هستند که گرمایش یا سرمایش با آن انجام می شود و مخزن سه لایه عایق مورد نیاز است. کف ظرف می تواند صاف، دوتایی، کوتاه و مخروطی باشد، همه اینها به هدف محصول و محل نصب آن بستگی دارد.


مخازن با توجه به هدف به انواع مخازن کامپوزیتی، دیگ‌ها، گیرنده‌ها، مخازن، مخازن استوانه‌ای مخروطی تقسیم می‌شوند. مخازن استیل را می توان باز یا مهر و موم کرد.

از نظر اندازه، همه چیز به اندازه ظرف بستگی دارد. شما می توانید مخازن 50 لیتری یا 110 لیتری و خیلی بیشتر را در بازار پیدا کنید، مثلا 200 یا 300 لیتری، همه چیز بستگی به کاربرد این دستگاه دارد. لیست کوچک ابعاد محصول: 40 متر مکعب، 30 متر مکعب، 20 متر مکعب، 10 متر مکعب، 60 متر مکعب و غیره.

مخازن استیل گرمایش، المنت حرارتی یا به عبارت ساده تر، المنت گرمایشی در داخل آنها نصب شده است. توان آن می تواند 1.5 یا 2 کیلو وات باشد. چنین ظرفی مجهز به ترموستات است، بنابراین کاربر می تواند دمای مایع مورد نیاز را تنظیم کند.

نکات انتخاب مخزن استیل :

برای انتخاب مخازن استیل نه تنها باید ویژگی های آن را بشناسید، بلکه باید عوامل مختلفی را نیز در نظر بگیرید که بر موفقیت خرید تأثیر می گذارند.

هنگام خرید مخزن استیل ، مهم است که مخزن را بررسی کنید و از قابل اعتماد بودن طراح و تولید کننده مخزن استیل اطمینان حاصل کنید. برای سرمایه گذاری در نصب با کیفیت، تمام جوش های کف باید برای اطمینان از ایمن بودن و عاری از نقص، بازرسی شوند. محصولات ساخته شده با ورق های فولادی ضد زنگ ضخیم تر یا سازه های تقویت شده با سخت کننده ها تقاضای بالایی دارند. در صورتی که درزها نباید بریده شوند، باید یکنواخت باشند، در غیر این صورت مخزن شروع به نشت می کند و پول خود را هدر خواهید داد.

مهم است که تصمیم بگیرید که چرا مخزن  استیل را نصب کنید. مشورت با کارشناسان و گوش دادن به توصیه های آنها مفید خواهد بود.

برای استفاده از مخازن  استیل در زندگی روزمره می توانید شکل استوانه ای را انتخاب کنید اما برای مخازن بزرگ آبی که برای آبیاری سایت خود استفاده می شوند بهتر است به مخازن مستطیلی بزرگ توجه کنید. ضخامت دیوار مخزن نیز مهم است، زیرا این پارامتر طول عمر مخزن را نشان می دهد. به عنوان مثال، مخازن با حجم تا 100 لیتر باید از ورقه های 0.8 میلی متر ساخته شوند، همانطور که برای مخازن استیل عمومی، ضخامت آن باید بیشتر باشد.

قیمت مخزن استیل تحت تأثیر ویژگی هایی مانند حجم مخزن، پارامترهای آن، وجود عناصر اضافی (شیر، درب، عنصر گرمایش)، هدف و غیره است.

ویژگی های عملیاتی مخزن استیل :

مخازن استیل ضد زنگ برای استفاده در حمام، به خصوص در جاهایی که سیستم لوله کشی وجود ندارد، ایده آل هستند، زیرا می توانند آب سرد را ذخیره کنند. یکی از ویژگی‌های استفاده از مخازن این است که می‌توان از آن‌ها در زمینه‌های مختلف، چه در زندگی روزمره و چه در یک شرکت صنعتی استفاده کرد. نمی توان اعتراف کرد که این دستگاه مفید و کاربردی است، نه تنها می تواند مایعات را ذخیره یا حمل کند، بلکه آنها را گرم می کند.

یکی دیگر از موارد استفاده از مخزن استیل طراحی و تولید دیگ بخار می باشد بعبارتی دیگر انواع دیگ های بخار از آن ساخته می شود. مخزن را می توان در طراحی کوره ها نصب کرد تا به عنوان یک نوع دیگ مورد استفاده عمل کند.

ویژگی های عملکرد مخازن پلاگین. آنها مخازن استیل استوانه ای به نام سماور هستند که می توانند در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کنند. دیواره مخزن استیل پلاگین می تواند تا 600 درجه سانتیگراد گرم شود و اگر لوله از فولاد ضد زنگ باشد، می تواند چنین باری را تحمل کند، در غیر این صورت سوراخ هایی در فلز ایجاد می شود و نمی توان از دستگاه استفاده کرد. ته مخزن استیل پلاگین مانند لیوانی است که بخاری در آن تعبیه شده است. این قسمت از سازه بیشترین تنش را دارد.

شما می توانید مخازن استیل را خودتان نصب کنید، اما همه چیز به اندازه مخزن استیل بستگی دارد. مخزن استیل  را می توان روی دیوار نصب کرد تا کمی پنهان شود، اما همه اینها به پارامترهای اتاق بستگی دارد. در مورد مخزن نصب شده، مهم است که از اتصال دهنده های قابل اعتماد برای اطمینان از استحکام و مقاومت بار استفاده کنید. بنابراین، محدوده مخزن استیل  را تعیین کنید، اندازه مناسب را انتخاب کنید و می توانید گزینه مناسب را پیدا کنید.

بدون شک تعمیر و نگهداری مخزن یکی از عواملی است که به طور مستقیم بر عمر مفید مخزن استنلس استیل تأثیر می گذارد. اگر از مخزن به عنوان مخزن آب برای آبیاری استفاده می کنید، لازم است هر از گاهی آن را تمیز کنید، زیرا مایع می تواند راکد شود. شستشو به زحمت زیادی نیاز ندارد، دیوارها و زیر آن صاف است، بنابراین حتی اگر داخل آن کثیفی باشد، به راحتی تمیز می شود، درز نمی زند. می توانید آن را با مواد شوینده معمولی تمیز کنید، اما اگر در آن آب ذخیره نشده، بلکه مواد شیمیایی وجود دارد، باید آماده سازی مناسب را برای حذف آلودگی های اضافی انتخاب کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن استیل به وب سایت سازاب مراجعه نمایید.