قیمت دستگاه پاستوریزاتور

۱۰ بازديد

دستگاه پاستوریزاتور آبجو، کواس، مید، سیدر، ماش با دیگ برقی

پاستوریزاتور برای پاستوریزه کردن کواس، آبجو، مید، سیب درختی، گلابی در یک جریان بسته از مخازن ذخیره سازی طراحی شده است. هدف از فرآیند پاستوریزاسیون متوقف کردن فعالیت ناخواسته باکتری های بیماری زا با خنک سازی احیا کننده محصول یا استفاده از بخش خنک کننده دمایی فناوری پردازش بعدی است.

این نصب می تواند به عنوان پاستوریزاتور آبجو، کواس، مید، سیب زمینی، پوار و سایر محصولات غذایی مایع گازی استفاده شود.

مزایای استفاده  از دستگاه پاستوریزاتور:

نگهداری از محصولات پاستوریزه با کیفیت بالا - کواس، آبجو و غیره.

حذف کامل عوامل بیماری زا.

تا 85 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی با استفاده از گرمای اتلاف برای گرم کردن محصول اصلی (بازیابی).

 راندمان بالا.

صرفه جویی در انرژی از طریق تنظیم خودکار صاف (بدون مرحله) مصرف برق از 0-100٪بر اساس دما و عملکرد.

نگهداری اتوماتیک دمای پاستوریزاسیون با استفاده از دیگ برقی که توسط تریستور کنترل می شود.

صرفه جویی در فضا به لطف اندازه فشرده پاستوریزه.

قابلیت رسیدن به دمای پاستوریزه 60 تا 90 درجه سانتیگراد.

امکان مانیتورینگ و ثبت مداوم چندین پارامتر با استفاده از دستگاه های مدرن برای نمایش دیجیتالی پارامترهای عملیاتی.

سطح بالایی از اتوماسیون با استفاده از دستگاه های تنظیم فرکانس.

برای محافظت از محصول از پمپ پیچ استفاده کنید.

فرآیند پاستوریزاسیون خود تنظیم به لطف قفل خودکار و زنگ هشدار.

آسان برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن.

سهولت استفاده و نگهداری.

مشخصات فنی دستگاه پاستوریزاتور:

 بهره وری (در دمای محصول ورودی 10-15 درجه سانتیگراد)، لیتر در ساعت:

1000-1500

 دمای پاستوریزاسیون بر حسب نیوتن° Ñ: 4-35

 دمای پردازش محصول (در صورت درخواست) بر حسب نیوتن: 60-90

 دمای بعد از بخش بازیابی قبل از بخش خنک کننده 9 تا 11 درجه سانتیگراد بالاتر از دمای محصول ورودی است.

 

 سرمایش: دمای محصول خنک شده 2 تا 5 درجه سانتیگراد بالاتر از دمای مبرد در نسبت محصول/مبرد = 1/3 است.

زمان نوردهی، ثانیه (به درخواست مشتری امکان افزایش زمان نوردهی وجود دارد): 20-40

 توان نصب شده بر حسب کیلووات: 10-25

 زمان نصب، حداقل، نه بیشتر: 15-20 دقیقه

ابعاد نصب عمومی، نه بیشتر، میلی متر: 1200*1300*1100

مساحت اشغال شده توسط تاسیسات، بیشتر از: 1.6 متر مربع

 وزن دستگاه بر حسب کیلوگرم: 500-550

طول عمر دستگاه بیش از 6 سال بدون نقص می باشد.

 این نصب در شرایط عملیاتی دمای محیط 5+ تا 40+ درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی 65 درصد در دمای 20 درجه سانتی گراد به طور قابل اعتماد عمل می کند.

 تجهیزات اضافی: پمپ پیچ، تنظیم کننده فرکانس.

قیمت دستگاه پاستوریزاتور آبجو، کواس، مید، سیدر، پویر با دیگ برقی با بهره وری 1000-1500 لیتر در ساعت تقریبا 580 میلیون تومان می باشد. البته این قیمت به روز نمی باشد. برای استعلام قیمت دستگاه پاستوریزاتور در ظرفیتهای مختلف با همکاران بنده در شرکت سازآب تماس حاصل فرمایید.  

شیر پاستوریزه - انواع و ساختار دستگاه پاستوریزاتور:

پس از شیردوشی، مرحله تصفیه از ناخالصی ها، خنک سازی و نگهداری آغاز می شود که به شما امکان می دهد تا خواص طبیعی شیر را برای مدت طولانی حفظ کنید. دستگاه پاستوریزاتور محصول را در برابر میکروارگانیسم های مضر موجود با پردازش مخلوط تحت تأثیر دمای بالا محافظت می کند. در واقع دستگاه پاستوریزاتور شیر مدرن یک مبدل حرارتی می باشد که طراحی آن می تواند لوله ای، صفحه ای و با اشعه مادون قرمز برای گرمایش باشد. مزایا و ویژگی های اصلی برخی از انواع سیستم های پاستوریزاتور در ادامه ارایه خواهد شد.

انواع پاستوریزاتور شیر:

پاستوریزاتور با مدت زمان طولانی (تا 30 دقیقه در دمای تا 65 درجه سانتیگراد).

پاستوریزاتور با مدت زمان کوتاه (دمای هوا به 75 درجه سانتیگراد می رسد و زمان از 20 ثانیه تجاوز نمی کند).

پاستوریزاسیون فوری (دما تا 90 درجه سانتیگراد می رسد، اما نیازی به مدتی صبر نیست).

بسیاری از مزارع فقط از سیستم پاستوریزاسیون طولانی مدت استفاده می کنند زیرا حفظ بهینه خواص بیولوژیکی و شیمیایی طبیعی محصولات لبنی را تضمین می کند. برای انجام فرآیند پاستوریزاسیون از مخازن استیل مخصوصی استفاده می شود که ظرفیت آن به 400-600 لیتر می رسد. مبدل حرارتی بسته به خواص فیزیکی و شیمیایی شیر به مواد آب بندی مختلفی مجهز است.

ساختار پاستوریزه به معنای وجود فرآیندهای پاستوریزاسیون، خنک سازی و بازیابی است. در مرحله اول، شیر از صفحات با آب داغ عبور می کند که به شما اجازه می دهد تا مایع را به سرعت به دمای مورد نظر گرم کنید. سپس به جای آب گرم صفحاتی با شیر خنک کننده تعبیه می شود. صرفه جویی بسیار خوبی در انرژی نیز حاصل می شود زیرا به واحد خنک کننده اضافی نیاز نیست. یک جایگزین برای مخزن، سیستم های پاستوریزاسیون خودکار است که توسط اپراتور از کنسول کنترل می شود.

مزایای پاستوریزاتورهای صفحه ای:

حداقل سرعت نصب در محل پروژه.

توان عملیاتی بالا، با صدها لیتر شیر در ساعت اندازه گیری می شود.

اثرات حداقلی بر پروتئین و ساختار مولکولی.

اتوماسیون فرآیندها با کنترل انعطاف پذیر شرایط دما توسط سنسورهای داخلی.

برخلاف پاستوریزاتورهای لوله‌ای، مدل‌های صفحه ای، زمان بسیار کمتری برای پردازش شیر صرف می کنند و بهره‌وری را افزایش می‌دهند. پاستوریزاتورهای مبتنی بر بخاری های دوار نیز در مزارع بسیار محبوب هستند که با ابعاد فشرده و راندمان بالا با کیفیت خروجی مربوطه مشخص می شود. صاحب مزرعه با خرید دستگاه پاستوریزاتور  از یک تولید کننده معروف، روشی کارآمد برای فرآوری شیر قبل از ذخیره سازی و تحویل آن به بازار دریافت می کند. دوره بازپرداخت تجهیزات حداقل است، پس از آن مزرعه به سرعت شروع به کسب سود می کند. برای خرید دستگاه پاستوریزاتور شیر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پاستوریزاتور لوله ای:

پاستوریزاتور های لوله ای برای پاستوریزه کردن شیر، خامه، آب میوه، آبجو و سایر مایعات غذایی استفاده می شود. در این نوع مبدل حرارتی قسمت های خنک کننده و احیا کننده وجود ندارد، بنابراین در تولید محصولاتی استفاده می شود که در آن فرآوری بیشتر شیر در دمایی تقریباً برابر با دمای پاستوریزه (تولید کره، شیر تغلیظ شده، شیرخشک) انجام می شود.

دستگاه و اصل عملکرد دستگاه پاستوریزاتور:

پاستوریزاتور از دو استوانه در یک قاب مشترک تشکیل شده است که روی هم قرار گرفته اند. پوشش بیرونی عایق حرارتی است. در انتها صفحات لوله با محفظه هایی وجود دارد که در آنها لوله های تبادل حرارتی که به صورت جفت متصل شده اند منبسط می شوند. مایع خنک کننده به فضای حلقوی سیلندرها - بخار تحت فشار 0.02-0.05 مگاپاسکال عرضه می شود. برای جلوگیری از گرفتگی هوا، قبل از راه اندازی پاستوریزاتور شیر، هوا از حلقه از طریق دریچه های هوای روی سیلندرها خارج می شود. در انتهای سیلندرها، روکش های لولایی وصل شده است. بین آنها و سیلندرها واشرهای لاستیکی وجود دارد. تمام قطعات در تماس با شیر از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. با استفاده از پمپ، شیر به سیلندر پایینی فرستاده می شود. پس از عبور سیال از تمام لوله های آن، پمپ دیگری آن را به سیلندر بالایی وارد می کند. در آنجا مایع نیز از تمام لوله ها عبور می کند. شیر در دمای 80 تا 95 درجه سانتیگراد از طریق شیر بای پس اتوماتیک از پاستوریزاتور خارج می شود. اگر دماسنج هشدار دمای مایع کمتری را تشخیص دهد، تماس های شیر بسته شده و مایع دوباره پاستوریزه می شود. میزان بخار تامین شده توسط دستگاه ها تنظیم می شود. میعانات سیلندرهای پاستوریزاتور توسط تله های بخار تخلیه می شوند.

پاستوریزاتور ار نظر ساختاری یک مبدل حرارتی است. امروزه مبدل های حرارتی صفحه ای از نظر مصرف انرژی بیشترین بازدهی را دارند. جریان شیر عبوری از پاستوریزاتور صفحه ایی شیر به شدت مخلوط شده است که انتقال سریع حرارت را تضمین می کند. پرکاربردترین روش پاستوریزاسیون کوتاه مدت در دمای بالا با استفاده از پاستوریزاسیون صفحه ای صورت می پذیرد. در آن، جریانی از شیر بین صفحات فولادی ضد زنگ که از پشت با آب داغ گرم می شوند، رانده می شود.

جریان شیر تا 72 درجه سانتیگراد گرم می شود و به مدت 15 ثانیه در این دما نگهداری می شود. با تنظیم جریان شیر از طریق پاستوریزه، پاستوریزه شدن رضایت بخش محصول تضمین می شود. یکی دیگر از روش های پاستوریزه کردن شیر در یک جریان، فرآوری در دمای فوق العاده بالا نامیده می شود. در این روش شیر به سرعت تا دمای حداقل 138 درجه سانتیگراد گرم می شود و به مدت 2 ثانیه در آنجا نگهداری می شود. بعد از این درمان شیر و خامه تا 3 ماه بدون خنک شدن فاسد نمی شوند. حداقل دما و مدت زمان پاستوریزاسیون در کاتالوگها مشخص می گردد.

تکنولوژی تولید شیر پاستوریزه توسط دستگاه پاستوریزاتور: 1 - حامل شیر؛ 2 - پمپ 3 - روشن کننده 4 - گیرنده 5 - پاستوریزه 6 - هموژنایزر 7 - دستگاه بطری شیر اتوماتیک.

قیمت دستگاه پاستوریزاتور:

قیمت سیستم بسته به نوع فرایندی پاستوریزاسیون، ظرفیت، تعداد قطعات دستگاه، اتومات یا دستی بودن فرایند شستشو و ضدعفونی گردن تجهیزات و ... متغییر می باشد. اگر قصد خرید سیستم پاستوریزاتور را دارید می توانید با شماره های مندرج در وب سایت سازاب تماس حاصل فرمایید و لیست قیمت و مشخصات فنی دستگاه را از تیم واحد فروش شرکت استعلام نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد