لوله پلی اتیلن

۱۶ بازديد

تکنولوژی تولید لوله پلی اتیلن (HDPE) : تجهیزات، تکنولوژی ساخت

امروزه، تجارتی مانند تولید لوله های پلی اتیلن به طور فزاینده ای محبوب می باشد. و این بدین سبب است که لوله پلی اتیلن از مواد بادوام ساخته شده است. علاوه بر این لوله های پلی اتیلن در معرض خوردگی نیستند، نصب آسان‌تر هستند، زیرا برای جوشکاری آنها به تجهیزات پیچیده‌ای نیاز نیست و غیره. با توجه به تقاضای زیاد برای لوله پلی اتیلن، تعداد فزاینده ای از شرکت ها در حال توسعه این بخش از تولید هستند. گروه صنعتی سازآب نیز از سال 1372 اقدام به تولید انواع لوله پلی اتیلن نموده است. در اینجا ما در مورد تولید لوله پلی اتیلن، تجهیزات برای آن، فناوری ساخت آنها صحبت خواهیم کرد.

جزئیات لوله پلی اتیلن :

بسته به هدف و ویژگی های داده شده، از پلیمرهای ترموپلاستیک به دست آمده از پلیمریزاسیون در فشارهای بالا و پایین، با ترکیبات شیمیایی مختلف (پلی پروپیلن، پلی بوتن، پلی وینیل کلراید و غیره) در تولید چنین لوله هایی استفاده می شود. موقعیت های پیشرو در تولید و فروش توسط لوله های ساخته شده از پلی اتیلن کم فشار (HDPE) اشغال شده است. با توجه به ویژگی های عملکرد منحصر به فرد لوله های پلی اتیلن HDPE، آنها به طور قابل توجهی نسبت به لوله های سنتی ساخته شده از فولاد و چدن و ​​بسیاری دیگر از انواع پلاستیک برتری دارند.

ارزان بودن، عمر مفید بالا (بیش از 50 سال)، سهولت نصب و نگهداری، بی اثری شیمیایی تقریباً کامل، مقاومت در برابر انواع خوردگی و در نتیجه سازگاری با محیط زیست، استفاده و کاربرد انواع لوله های پلی اتیلن HDPE را در صنایع مختلف ضروری می کند.

توجه داشته باشید لوله پلی اتیلن LDPE در صنایع سبک و سنگین کاربرد دارند. در صنایع غذایی، شیمیایی، نفت و گاز و پزشکی کاربرد فراوانی دارند و البته در مصارف خانگی نیز کاربرد دارند.

تولید لوله های پلی اتیلن HDPE محیط زیست را آلوده نمی کند. به تعداد زیادی نیروی متخصص جهت تولید نیاز ندارد. به طور متوسط ​​یک خط تولید سیکل کامل برای تولید لوله های پلی اتیلن HDPE به 100 متر مربع مساحت تولید نیاز دارد.

تجهیزات برای تولید لوله پلی اتیلن :

اکسترودرهای مورد استفاده در تولید لوله پلی اتیلن با توجه به اصل عملکرد به دو دسته پیچی، دیسکی و ترکیبی تقسیم می شوند.

اغلب از اکسترودرهای پیچ با طرح های مختلف در تولید لوله پلی اتیلن با چگالی کم استفاده می شود. عنصر اصلی این نوع اکسترودر پیچ (پیچ) ارشمیدس است. اصل عملکرد چنین اکسترودرهایی شبیه یک چرخ گوشت پیچی معمولی است. اکسترودرهای این نوع می توانند یک یا چند پیچ ​​داشته باشند که با چرخش همزمان یا معکوس کار می کنند.

اکسترودرهای دیسکی در کارخانه های مدرن نسبتا کمیاب هستند. آنها به تک دیسک و چند دیسک تقسیم می شوند. اصل کار این نوع اکسترودر بر اساس جابجایی مواد اولیه با چسبندگی با استفاده از دیسک های مخصوص است.

مزیت استفاده از اکسترودر دیسکی برای تولید لوله پلی اتیلن، اختلاط خوب مواد اولیه پلیمری دانه بندی شده است. معایب استفاده از اکسترودر دیسکی جهت تولید لوله پلی اتیلن عبارتند از: فشار کم در ناحیه سر کار (قطعه) که اجازه نمی دهد محصولاتی با شکل هندسی دقیق و ویژگی های استحکام بالا بدست آورید. علاوه بر این، اکسترودرهای دیسک با پیچیدگی ساختاری و در نتیجه قیمت بالاتر مشخص می شوند. اکسترودرهایی که به عنوان بدنه کاری قطعات پیچ و دیسک استفاده می شوند معمولا ترکیبی یا کرم دیسک نامیده می شوند. این نوع اکسترودر دستیابی به اختلاط عالی مواد خام پلیمری دانه بندی شده، پلی اتیلن را ممکن می سازد. آنها در کار با پلیمرهایی استفاده می شوند که با ویسکوزیته و کشسانی کم مشخص می شوند. علاوه بر این، اکسترودرها می توانند تخصصی و جهانی، دو مرحله ای یا یک مرحله ای باشند، در تعداد و جهت چرخش پیچ ها، با یا بدون منطقه گاز زدایی، متفاوت هستند. هر سال راه حل های مهندسی جدید جهت تولید لوله پلی اتیلن و دستگاههای اکسترودر خط تولید لوله پلی اتیلن ظاهر می شود، تکنولوژی تولید لوله پلی اتیلن بهبود می یابد و تنوع مدل های ارائه شده در حال افزایش است.

  • قیمت خطوط تولید لوله های پلی اتیلن از 135 میلیون تومان روبل شروع می شود. یک خط استاندارد برای تولید لوله پلی اتیلن HDPE معمولاً از تجهیزات زیر تشکیل شده است:
  • لودر اتوماتیک پلی اتیلن گرانول و خشک کن بانکری؛
  • سیستم کنترل خودکار برای فرآیندهای تکنولوژیکی فعلی تولید؛
  • اکسترودر از یک نوع یا دیگری؛
  • قالب های متحرک، قطرهای مختلف؛
  • دستگاه جاروبرقی لوله پلی اتیلن خودکار، حمام کالیبراسیون خلاء و دستگاه کشش.
  • سیستم خنک کننده خودکار با حمام خنک کننده؛
  • تسمه نقاله؛
  • دستگاه برش و برش;
  • سیستم خودکار برای انباشتن محصولات نهایی در کویل ها.

فن آوری تولید لوله پلی اتیلن :

اساس تکنولوژیکی برای تولید لوله های پلی اتیلن HDPE اکستروژن است (از لاتین extrusio - هل دادن به بیرون)، یعنی. وارد کردن مواد مذاب به داخل سوراخی که لوله پلی اتیلن را تشکیل می دهد، به اصطلاح اسپینر می شود.

فن آوری تولید شامل همگن سازی، ذوب کنترل شده و نرم شدن (پلاستیک شدن) مواد خام پلیمری در یک اکسترودر است. این امر با تشکیل محصول نهایی با استفاده از سر کار اکسترودر (دای)، خنک‌سازی بیشتر و کالیبراسیون نهایی انجام می‌شود.

تولید لوله های HDPE با بارگیری مواد خام دانه ای در قیف گیرنده اکسترودر آغاز می شود و از آنجا وارد سیلندر کار مجهز به المنت های گرمایش می شود. با حرکت از منطقه بارگیری، مواد خام به طور متوالی به بخش های گرمتر سیلندر منتقل می شود.

بر این اساس، سه ناحیه کاری سیلندر اکسترودر متمایز می شود: منطقه عرضه، منطقه پلاستیک سازی پلی اتیلن، که در آن فشرده سازی، همگن سازی و ذوب گرانول های مواد خام انجام می شود، و منطقه تخلیه (منطقه اندازه گیری)، جایی که مذاب در نهایت همگن می شود. ، ضربان های منبع مذاب قبل از اینکه مستقیماً وارد سر قالب گیری (دای) شود صاف می شود.

قالب - شکل محصول نهایی و از بسیاری جهات کیفیت آن را تعیین می کند. راه حل های طراحی زیادی وجود دارد که قالب گیری با کیفیت بالا جهت تولید لوله پلی اتیلن را ارائه می دهد. به طور کلی، فناوری تولید محصولات پلیمری ایجاب می کند که در هنگام عبور مذاب، قالب دارای دمای ثابتی باشد. در طرح های مختلف قالب ها از المنت های حرارتی تخت یا کارتریجی استفاده می شود. هنگام عبور از ماتریس بیرونی و سنبه شکل دهنده، قطعه کار از قبل شکل یک محصول نهایی را به خود می گیرد. علاوه بر این، در طول فرآیند کالیبراسیون، قطعه کار وارد حمام خلاء می شود، جایی که شکل گیری نهایی لوله در نتیجه فشار دادن قطعه کار به قالب کالیبراسیون اتفاق می افتد. پس از عبور از محفظه خنک کننده، برای جلوگیری از تغییر شکل محصول نهایی، لوله وارد یک تسمه یا نوار نقاله از نوع کاترپیلار می شود که معمولاً مجهز به گیره های مسیر پنوماتیک است. مرحله نهایی تولید لوله های پلی اتیلن، برش استاندارد و چیدن لوله ها به صورت کلاف است. برای این کار بسته به قطر و ضخامت دیواره لوله ها از برش گیوتینی یا اره مدور استفاده می شود.

در زمینه ارتباطات ساختمانی، تولید لوله های پلی اتیلن (HDPE) یکی از محبوب ترین گزینه های تجاری است. ما تمام جنبه های مربوط به راه اندازی خطوط تولید لوله پلی اتیلن را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد: الزامات محل، لیست تجهیزات، سرمایه گذاری های لازم و سود احتمالی.

فضای کاربری :

ابتدا باید یک کارخانه کوچک یا بخشی از یک مرکز تولیدی را در خارج از شهر اجاره کنید.

 شرایط اجباری فضای کارخانه تولید لوله پلی اتیلن : دسترسی خوب به حمل و نقل، جاده های دسترسی مناسب، مساحت کمتر از 200 متر مربع. برق 380 ولت، فاضلاب، آبرسانی باید انجام شود.

مهم است که چندین منطقه از یکدیگر جدا شده باشند.

امکانات تولید لوله پلی اتیلن؛

مجتمع انباری؛

با توجه به اینکه خط تولید لوله شامل تجهیزات مرتفع و سنگین می باشد، ارتفاع سقف کارخانه باید حداقل 10 متر باشد.کولرهای قوی و سیستم های ضد حریق در کارگاه تولید لوله پلی اتیلن نصب شود. انبار باید دارای رطوبت معمولی و دمای اتاق باشد.

استخدام و مسائل سازمانی

هنگام سازماندهی خطی کارخانه تولید لوله پلی اتیلن با اندازه و تجهیزات استاندارد، لازم است حدود شش نفر را برای کارکنان استخدام کنید. این برای اطمینان از تولید بدون وقفه (سه کارمند در هر شیفت) ضروری است.

علاوه بر این استخدام حسابدار، کارگران کمکی، مهندس فرآیند، دو نفر اپراتور ماشین الزامی است.

از آنجایی که تجارت تولید لوله پلی اتیلن HDPE در ردیف صنایع پیچیده فنی تعلق دارد، در مراحل سازماندهی آن لازم است از اداره محلی، ایستگاه بهداشتی و اپیدمیولوژیک، سازمان نظارت بر انرژی دولتی و بازرسی آتش نشانی مجوز دریافت کنید . در مورد ثبت نام، فرم بهینه LLC است.

تجهیزات تولید لوله های پلی اتیلن

می توانید هم تجهیزات نو و هم دست دوم تولید داخلی یا خارجی خریداری کنید.

لیست اجزای خط تولید لوله پلی اتیلن مورد نیاز :

خشک کن

لودر اتوماتیک

اکسترودر پیچ

ظروف برای خالی خنک کننده

نوار نقاله

تاج گذار

دستگاه علامت گذاری و لیبل زنی محصولات

سیستم کنترل

استکر خودکار

کالیبراتور خلاء

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لوله پلی اتیلن و خطوط تولید لوله پلی اتیلن با کارشناسان شرکت سازآب تماس حاصل فرمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد